20 روش کاملا طبیعی برای درمان زود انزالی

سایت آشنایی با لوازم مهم پزشکی

سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

20 روش کاملا طبیعی برای درمان زود انزالی

۱۱۸ بازديد

زوج خوشحال
به ناتوانی در کنترل یا به تاخیر انداختن انزال، زود انزالی یا انزال زودرس می گویند. تعاریف مختلفی برای زود انزالی (PE) وجود دارد؛ اما به طور کلی می توان گفت این عارضه نوعی اختلال عملکرد جنسی در مردان است که با انزال زودتر از موقع مشخص می شود. در این حالت انزال همیشه یا تقریبا همیشه قبل از دخول به واژن یا یک دقیقه بعد از آن رخ می دهد. فردی که دچار زود انزالی است همیشه یا تقریبا در تمام مواقعی که دخول به واژن صورت می گیرد نمی تواند روند انزال را به تاخیر بیندازد.

این اتفاق با عواقب منفی شخصی مثل احساس پریشانی، سرخوردگی و ناامیدی و یا دوری از صمیمت و راحتی جنسی همراه است. در زود انزالی، فرد با کمترین تحریک جنسی و زودتر از زمان مورد انتظار و بدون اینکه کنترلی داشته باشد دچار انزال می شود.

معمولا زود انزالی در عرض 1 تا 2 دقیقه بعد از دخول به واژن و در بعضی آقایان بلافاصله بعد از دخول اتفاق می افتد. تخمین زده می شود که 20 تا 30 درصد از مردان به این عارضه دچارند. زود انزالی فشار روحی بسیار زیادی روی مردان ایجاد می کند و می تواند منجر به افسردگی و از بین رفتن عزت نفس آنها شود.

طبقه بندی زود انزالی

دو نوع زود انزالی وجود دارد. نوع اول که به آن مادام العمر هم می گویند از ابتدای زندگی جنسی فرد شروع می شود و نوع دوم یا نوع اکتسابی در بزرگسالی فرد و در زمان دیرتری ایجاد می شود. با این حال برخی از مردان در هیچ کدام از این دسته بندی ها قرار نمی گیرند؛ به خصوص اگر روابط جنسی را در اواخر زندگی شان شروع کنند.


علل و عوامل زود انزالی

انزال زودرس به دلایل زیر رخ می دهد:

  • دلایل فیزیولوژیکی و مرتبط با بدن فرد
  • دلایل روانشناسی
  • عوامل مرتبط با آسیب شناسی

هیچ عامل خطر ساز و مستندی برای زود انزالی وجود ندارد و این اتفاق ممکن است در هر سنی رخ بدهد؛ بنابراین برای درمان این اختلال باید شرح حال مفصلی از افراد مبتلا به زود انزالی گرفته شود که شامل مدت شروع ابتلا به زود انزوالی، مدت زمان قبل از انزال و میزان تحریک و همچنین جزئیاتی مثل زمان انزال در دخول واژینال، کنترل انزال، رضایت جنسی مرد و شریک زندگی اش و ناراحتی روحی ناشی از زود انزالی باشد.

برای تشخیص زود انزالی، معاینه فیزیکی همراه با ارزیابی سیستم های عروقی، غدد درون ریز و سیستم عصبی بیمار و استفاده از آزمایشات مختلف ضروری است.

درمان های طبیعی و خانگی زود انزالی

در این بخش ما گزینه های مختلفی که به عنوان درمان طبیعی زود انزالی در دسترس هستند را بررسی می کنیم. اگردچار زود انزالی هستید می توانید در خانه از این روش ها استفاده کنید. این روش ها به خصوص برای آقایانی که دچار زود انزالی اکتسابی مربوط به اضطراب عملکرد هستند بسیار مناسبند. توصیه می کنیم روش های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام روش برایتان موثر است.

انزال زودرس را اغلب اوقات می توان با برخی تغییرات ساده در رفتار و سبک زندگی درمان کرد. علاوه بر این صحبت کردن با شریک زندگی تان درباره این مساله نیز به کاهش شرم و خجالت شما کمک می کند. پس اصلا ناامید نباشید.

بسته به نوع زود انزالی، روش های مختلفی برای پیشگیری و مدیریت آن وجود دارد. ممکن است برای برخی افراد استفاده از روش های خانگی و طبیعی به تنهایی کافی باشد؛ اما بعضی دیگر از مبتلایان به زود انزالی رای اثربخشی بیشتر نیاز داشته باشند که روش های پزشکی و راهکارهای روانشناختی را هم به این نوع درمان ها اضافه کنند. در ادامه به همه این موارد می پردازیم.

1- درباره این مساله با همسرتان صحبت کنید

شما می دانید که به زود انزالی مبتلا هستید و همسرتان هم از این موضوع باخبر است؛ اما این دقیقا همان چیزیست که مثل طاعون از آن فرار می کنید! خب، وقت آن رسیده که شجاعت به خرج بدهید و در این مورد صحبت کنید.

اینکه بتوانید از اتفاقی که برای شما می افتد به راحتی حرف بزنید و پاسخ مهربانانه و دوستانه ای از همسرتان دریافت کنید نگرانی و اضطرابتان را کاهش می دهد. حتی ممکن است بفهمید شریک زندگی تان به اندازه ای که شما نگران طول رابطه جنسی تان هستید به این موضوع اهمیتی نمی دهد.

تحقیقات نشان می دهند همسرانی که در مورد هر نوع اختلال عملکرد جنسی به شکلی صریح و صادقانه با هم ارتباط برقرار می کنند از بیشترین شانس برای اینکه به طور موثری با این مساله مقابله کنند برخوردارند.

معمولا مردانی که دچار زود انزالی هستند وقتی این اتفاق می افتد به یکی از این دو راه متوسل می شوند:

1- احساس شرم می کنند، عذرخواهی می کنند و بهانه هایی مثل خیلی خسته ام می آورند.

2- همسرشان را می بوسند و او را نوازش می کنند. به شریک زندگی شان می گویند چقدر فعال است و به تحریک کردن او ادامه می دهند.

اگر با راه دوم پیش بروید، به احتمال زیاد همسرتان با دانستن تاثیری که روی شما گذاشته است بیشتر تحریک می شود و در شرایطی که اغلب مردها سرخورده و بی اعتماد به نفس می شوند، اعتماد به نفس شما را تحسین می کند.

اعتماد به نفس یک تغییر بزرگ است و احتمالاً باعث تحریک شریک زندگی شما می شود. اگر به جای احساس شرم و خجالت، اعتماد به نفس نشان بدهید احتمال بیشتری برای به تاخیر انداختن انزال در دفعات بعدی وجود دارد.

2- استرس کمتری داشته باشید

احساس کنترل داشتن و غرق شدن در لحظات موقع برقراری ارتباط جنسی واقعا عالی است؛ اما استرس و اضطراب می تواند این احساس فوق العاده را از شما بگیرید. اگر به تازگی دچار زود انزالی یا اختلال نعوظ شده اید وقت آن رسیده که دوباره کنترل همه چیز را در دست بگیرید.

مدیتیشن، تمرینات تنفسی و یوگا به آرام شدن سیستم عصبی کمک کنند و آگاهی و کنترل شما در لحظه را افزایش می دهند. حتی 10 دقیقه ورزش در روز می تواند روی میل جنسی و ذهنیت شما تغییر مثبتی ایجاد کند که به نوبه خود در درمان زود انزالی موثر است.

مزیت تمرکز روی تنفس نیز خالی کردن ذهن از افکار مزاحم و جلوگیری از حواس پرتی است. وقتی روی نفس کشیدنتان متمرکز می شوید، کمتر درباره رابطه جنسی فکر می کنید. نتیجه این امر کاهش تحریک و افزایش مدت رابطه جنسی است. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان داده اند که یوگا هم می تواند زمان انزال هنگام دخول واژینال را به تاخیر بیندازد.

3- خوب غذا بخورید، خوب ورزش کنید، خوب بخوابید و این چرخه را تکرار کنید

اگر چاق هستید و به زود انزالی مبتلا شده اید وقتش رسیده سبک زندگی تان را عوض کنید. تحقیقات نشان می دهد وقتی سلامتی کلی بدن در سطح پایینی باشد خطر ابتلا به اختلالات عملکرد جنسی مثل زود انزالی در مردان افزایش پیدا می کند.

اضافه وزن باعث از بین رفتن اعتماد به نفس جنسی می شود و همین مساله اضطراب عملکرد را افزایش می دهد. بنابراین سعی کنید حتما به طور منظم در طول هفته ورزش کنید. عرق کردن باعث ترشح هورمون ها و ایجاد برخی واکنش های فیزیولوژیکی می شود که میل جنسی را تقویت می کنند. علاوه بر این، دانستن اینکه در سلامتی کامل و تناسب اندام قرار دارید احساس بهتری درباره خودتان به شما می دهد و روی زندگی جنسی تان هم تاثیر مثبتی می گذارد.

حتما هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابید، چون خواب کافی استرس را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد.

در نهایت اینکه باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید. به جای خوردن همبرگر، چیپس و فست فود از غذاهای مغذی که سوخت مورد نیازتان را به بدن شما برسانند استفاده کنید. به خصوص یادتان باشد که در رژیم غذایی تان غذاهایی را بگنجانید که سرشار از روی و منیزیم هستند مثل گوشت گاو، گوشت بره، ماست، اسفناج، بادام، تخم کدو، سویا و شکلات تلخ. یک رژیم غذایی متعادل در اینجا

4- روی و منیزیم دوستان شما هستند

تحقیقات نشان داده است بین کمبود روی و اختلال عملکرد جنسی در مردان رابطه مستقیمی وجود دارد؛ پس حتما باید در رژیم غذایی تان به اندازه کافی روی مصرف کنید؛ در غیر اینصورت از مکمل های روی استفاده کنید.

کمبود منیزیم نیز در انزال زودرس نقش دارد. مطالعات نشان داده اند میزان منیزیم در منی مردانی که دچار زود انزالی هستند نسبت به دیگران کمتر است.

5- از داروهای طبیعی استفاده کنید

با اینکه شواهد کمی درباره اثربخشی داروهای گیاهی در درمان زود انزالی وجود دارد؛ اما اگر تمایلی به استفاده از داروهای شیمیایی ندارید این کار ارزش امتحان کردن را دارد.

تحقیقات اخیر انجام شده به بررسی مزایای طب سوزنی، داروهای گیاهی چینی و داروهای گیاهی آیورودا (طی سنتی هند) پرداخته است. در این تحقیقات مشخص شده است که طب سوزنی مدت زمان انزال بعد از دخول به واژن را در مقایسه با دارونماها حدود نیم دقیقه به تاخیر می اندازد. علاوه بر این داروهای گیاهی چینی زمان انزال را 2 دقیقه و داروهای گیاهی آیورودا این زمان را 1 دقیقه طولانی تر کردند.

با اینکه ممکن است این موارد دستاوردهای کوچکی بنظر برسند اما سودمند هستند. البته باید یادتان باشد اینکه دارویی گیاهی یا طبیعیست صرفا باعث نمی شود بدون عوارض هم باشد. علاوه بر این اگر داروی دیگری مصرف می کنید قبل از مصرف داروهای گیاهی حتما باید با پزشکتان مشورت کنید.

تغییرات مفید، نکات و ترفندهای رفتاری برای درمان زود انزالی

از این موارد می توانید به تنهایی یا به صورت ترکیب با درمان های پزشکی یا روانشناختی استفاده کنید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/cartwheel_emoji.pngتمرینات کیگل (ورزش های کف لگنی) را امتحان کنید

تمرینات کیگل فقط برای خانم های باردار مناسب نیست؛ بلکه برای شما هم می تواند مفید باشد. در واقع تقویت عضلات کف لگن به طرز شگفت انگیزی تاثیر زیادی روی افزایش توانایی شما در کنترل زمان انزال دارد.

در یکی از تحقیقات انجام شده در سال 2014 که روی مردان مبتلا به زود انزالی مادام العمر انجام گرفت مشخص شد که تمرینات کیگل باعث افزایش آگاهی فرد از بدن و عضلات کف لگنش می شود و همین مساله به او کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند و کنترل بیشتری روی روند انزال داشته باشد.

عضلات کف لگن عضلاتی هستند که برای کنترل مدفوع از آنها استفاده می کنید. شما می توانید با فشار دادن و نگه داشتن آنها برای 3 ثانیه، این عضلات را تقویت کنید. 3 ثانیه عضلات کف لگن را سف کنید و نگه دارید. بعد دوباره به حالت عادی برگردید. این کار را 10 بار پشت هم انجام بدهید و بعد استراحت کنید. سعی کنید این روند را 3 بار در روز انجام بدهید و کم کم زمان آن را افزایش بدهید و آن را در حالت خوابیده، ایستاده و یا نشسته تمرین کنید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/stop_emoji.png از تکنیک “توقف- شروع” استفاده کنید

به این تکنیک روش لبه هم گفته می شود. برای استفاده از این روش شما باید موقع برقراری ارتباط جنسی و زمانی که به ارگاسم نزدیک می شوید دست نگه دارید و اجازه بدهید کمی میل جنسی تان فروکش کند. این کار به شما کمک می کند تا “نقطه بدون بازگشت” خود را تشخیص بدهید و بتوانید احساسات قبل از انزال را کنترل کنید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/pause_emoji.png تکنیک “مکث و فشار ” را به کار ببرید

در این روش موقعی که احساس می کنید به انزال نزدیک شده اید باید رابطه جنسی را متوقف کنید. بعد انگشتتان را دور سر آلت تناسلی تان قرار بدهید و آن را فشار بدهید. چند ثانیه به همین حالت بمانید تا بدنتان از حالت تمایل به انزال خارج شود. می توانید خودتان یا همسرتان این کار را به دفعات لازم تکرار کنید. این روش به شما در کنترل روند انزال کمک می کند.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/fastforward_emoji.png جلوی این اتفاق را نگیرید

یکی از ساده ترین راه ها برای مقابله با زود انزالی همین است. اجازه بدهید این اتفاق بیفتد و جلوی آن را نگیرید. با همسرتان به این اتفاق بخندید و با شوخی و خنده ماجرا را تمام کنید. باور کنید خیلی از زوج ها آنقدرها هم نسبت به این مساله جدی و حساس نیستند.

وقتی یکبار انزال اتفاق افتاد می توانید برای دفعه دوم آماده بشوید و نکته اینجاست که انزال در نوبت دوم به طور قابل ملاحظه ای بیشتر طول می کشد. بهترین نکته در مورد این روش این است که هیچ اضطرابی وجود ندارد. قرار نیست از فشار دادن آلت استفاده کنید یا به کاندوم متوسل شوید. شما اجازه می دهید انزال اتفاق بیفتد و از رابطه جنسی تان حداکثر لذت را می برید. کسی چه می داند؟ شاید برداشتن فشار و اضطراب از روی خودتان دقیقا همان چیزی باشد که برای درمان زود انزالی نیاز دارید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/no_emoji.png خود ارضایی نکنید

موقع خودارضایی کردن، شما عجله دارید که هر چه زودتر به ارگاسم برسید؛ اما یادتان باشد که با این کار به بدنتان آموزش می دهید زودتر انزال کند. اگر رابطه جنسی تان فقط محدود به رابطه با همسرتان باشد و خودارضایی نکنید، کم کم بدنتان یاد می گیرد که به جای اینکه هر چه سریعتر به خط پایان برسد از مسیر لذت ببرد!

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/openhands_emoji.png از دخول واژینال خودداری کنید

وقتی اسم رابطه جنسی وسط می آید احتمالا به دخول فکر می کنید؛ اما همه رابطه جنسی فقط این نیست. روش های زیادی برای کسب لذت جنسی وجود دارد مثل ماساژ دادن، لمس یکدیگر، استفاده از دست، انگشتان، زبان یا سایر قسمت های بدن، با هم حمام کردن و بسیاری موارد دیگر.

وقتی با همسرتان درباره مشکل زود انزالی تان صحبت کردید با هم توافق کنید که برای مدتی از رابطه جنسی با دخول واژینال خودداری کنید. به جای این کار روی سایر اعمال جنسی که نمی گذارند خیلی زود به اوج لذت برسید متمرکز شوید. این کار به شما کمک می کند تا آرام بمانید و نگرانی کمتری درباره زود به ارگاسم رسیدن خودتان داشته باشید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/woman_emoji.png از نحوه به ارگاسم رسیدن همسرتان مطلع باشید

بر خلاف تصورتان، چیزی که باعث به ارگاسم رسیدن خانم ها می شود رابطه جنسی طولانی مدت نیست. خب، احتمالا تا الان فکر می کردید که هر چه بیشتر بتوانید در رختخواب دوام بیاورید بهتر است؛ اما تحقیقات نشان می دهند فقط 25% از خانم ها در حین رابطه جنسی به ارگاسم می رسند و این مساله اصلا به مدت زمان رابطه جنسی ربطی ندارد.

در واقع این واژن یک خانم نیست که باعث رسیدن او به اوج لذت جنسی می شود؛ بلکه ناحیه کلیتوریس مسولیت این اتفاق را به عهده دارد. کلیتوریس برجستگی کوچکی خارج از واژن است و کمی بالاتر از محل اتصال لب های واژن قرار دارد.

مطالعات انجام شده در بلژیک نشان داده است وقتی مردان از دست یا زبانشان برای برای کمک به ارگاسم خانم ها استفاده می کنند، همسرشان زودتر به اوج لذت جنسی می رسد. پس شاید شما هم فقط باید بدانید چطور شریک زندگی تان را به ارگاسم برسانید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/bottle_emoji.png از کاندوم ضخیم یا روان کننده بیشتری استفاده کنید

خیلی ها استفاده از کاندوم را دوست ندارند چون لمس و حساسیت را کمتر می کند؛ اما اگر با زود انزالی دست و پنجه نرم می کنید کاندوم برایتان کارگشاست! استفاده از کاندوم باعث می شود زمان انزالتان به تاخیر بیفتد. سعی کنید از کاندوم های ضخیم استفاده کنید اما هیچ وقت از دو کاندوم روی هم استفاده نکنید چون باعث پاره شدن کاندوم می شود.

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید به کار ببرید استفاده بیشتر از روغن یا روان کننده است. این کار اصطحکاک و برخورد را کاهش می دهد و باعث می شود دیرتر انزال انجام شود.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/cycle_emoji.png پوزیشن جنسی تان را تغییر بدهید

تغییر پوزیشن ها یا همان موقعیت های جنسی نه تنها باعث هیجان انگیزتر شدن رابطه جنسی تان می شود بلکه وقفه ای که برای تغییر موقعیت ایجاد می شود می تواند حساسیت آلت تناسلی شما را برای مدت کوتاهی کاهش بدهد.

علاوه بر این برخی از موقعیت ها باعث کم و زیاد شدن حساسیت آلت تناسلی در آقایان می شود؛ به عنوان مثال وقتی همسرتان در بالا و شما در پایین قرار دارید حساسیت و تحریک کمتری متوجه شما می شود و کمک می کند تا دیرتر انزال اتفاق بیفتد. توصیه می کنیم موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید در کدام پوزیشن جنسی تحریک کمتری دارید.

https://www.getmosh.com.au/hubfs/images/icons/emoji/tv_emoji.png فیلم های مستهجن و پورن نگاه نکنید

با وجود اینترنت و سایت های مختلف، الان دیگر دسترسی به هر چیزی بسیار راحت است. تحقیقات نشان می دهند نگاه کردن به فیلم های پورن باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز می شود. این اتفاق مشابه زمانیست که فرد از داروهای اعتیاد آور استفاده می کند. هر چه شما بیشتر این فیلم ها را ببینید، زودتر انزال می شوید.

یکی از بزرگترین سایت های پورن جهان به تازگی اعلام کرده است که بیشتر از نیمی از مخاطبان مرد این سایت در هر بار بازدید از سایت کمتر از 5 دقیقه در آن می مانند. انزال زودرس به مغز شما آموزش می دهد تا در هر موقعیتی خیلی سریع انزال شوید.

علاوه بر این تماشای فیلم های پورن باعث می شود از رابطه جنسی تان انتظارات غیر واقعی داشته باشید؛ به این معنی که انتظار دارید همسرتان شبیه چیزی که در این فیلم ها دیده اید عمل کند و کم کم رابطه جنسی برایتان خسته کننده و کسالت بار می شود.

بنابراین اگر فکر می کنید مشکل شما به خاطر تماشای فیلم های پورن ایجاد شده وقتش رسیده که این عادت را کنار بگذارید. یادتان باشد که تغییر مثبت یک شبه اتفاق نمی افتد، مخصوصا اگر مدت زیادی مشغول این کار باشید؛ اما هر چه بیشتر از دیدن این فیلم ها خودداری کنید تغییرات خوب و مثبت در جهت درمان زود انزالی تان را احساس خواهید کرد.

درمان های روانشناختی برای زود انزالی

اگر مشکل زود انزالی شما عمدتا به خاطر اضطراب عملکرد، استرس یا مشکلات مربوط به رابطه تان است، پس این بخش را کاملا مطالعه کنید. سکس تراپی، مشاوره زوجین و مدیتیشن روش هایی هستند که به شما کمک می کنند علت ریشه ای زود انزالی را برطرف کنید.

سکس تراپی

سکس تراپی در واقع نوعی روان درمانی تخصصی است که توسط روانشناسان دارای مجوز انجام می شود. این روانشناسان در زمینه مسائل مربوط به سلامت و روابط جنسی آموزش های پیشرفته ای دیده اند.

در سکس تراپی چه اتفاقی می افتد؟

شما به عنوان مراجعه کننده به تنهایی یا با همسرتان به دفتر سکس تراپیست می روید. ممکن است این جلسه به صورت آنلاین هم برگزار شود. احساس اضطرابی که در ابتدا به شما دست می دهد کاملا طبیعی است؛ مخصوصا وقتی قرار از رابطه جنسی تان صحبت کنید. اما باید بدانید که شنیدن این مسائل برای درمانگرتان کاملا عادی است و در واقع او برای همین کار آموزش دیده است.

در طول جلسات، درمانگر از شما می خواهد بفهمید چه عواملی روی زندگی جنسی تان تاثیر گذارند. این عوامل ممکن است شامل عدم اعتماد به نفس، بچه دار شدن، بیماری، ناتوانی یا تجارب منفی جنسی قبلی باشد. سپس او به شما در حل این مشکلات کمک می کند.

علاوه بر این احتمالا از شما خواسته می شود برخی کارها را در خانه به عنوان تکلیف انجام بدهید. این کارها همان استراتژی ها و تکنیک هاییست که ما برخی از آنها را در بخش قبلی توضیح دادیم. سکس تراپیست این موارد را به صورت تئوری به شما آموزش می دهد و شما در خانه با همسرتان تکنیک هایی که یاد گرفته اید را تمرین می کنید.

مشاوره زوجین

خیلی از کسانی که به زود انزالی مبتلا هستند از صحبت کردن درباره این مساله خجالت می کشند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند به مشاور مراجعه کنند. اما بهتر است لحظه ای منطقی به این قضیه فکر کنید. زود انزالی برچسب و انگی نیست که به خاطرش بخواهید از کسی یا چیزی خجالت بکشید. در همه جای دنیا افراد زیادی با این مساله دست و پنجه نرم می کنند و خیلی ها هم درمان می شوند.

علاوه بر این نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از افرادی که به انزال زودرس دچارند ممکن است با همسرشان مشکل داشته باشند و همین مساله می تواند باعث بروز مشکلات دیگری مثل عدم صمیمت و راحتی در رابطه جنسی شود. اگر ارتباطتان با همسرتان خوب نباشد مشکلات جنسی مثل اختلال نعوظ و زود انزالی هم بدتر می شوند.

معمولا هدف از مشاوره زوجین ایجاد ارتباط بهتر و تقویت روابط آنهاست. در این مراکز روی موضوعاتی مثل خیانت و مشکلات بین همسران صحبت می شود و حتی ممکن است اصلا درباره روابط جنسی حرفی زده نشود. در واقع گاهی اوقات زود انزالی به خاطر عدم وجود صمیمیت و ارتباط خوب بین زن و شوهر ایجاد می شود و با برطرف کردن این مشکلات، انزال زودرس هم برطرف می شود.

مدیتیشن ذهن آگاهی

در حالت ایده آل، موقع برقراری رابطه جنسی ما باید از این تجربه لذت ببریم؛ اما گاهی اوقات پیش می آید که ذهن ما در این مواقع سرگردان است یا مدام به عملکرد خودمان فکر می کنیم. مثلا ممکن است تمام مدت نگران این باشیم که خوب عمل نکنیم یا انداممان به اندازه کافی خوب نباشد.

در چنین شرایطی می توان از تمرین های مدیتیشن ذهن آگاهی استفاده کرد. ذهن آگاهی در واقع شامل ایجاد ارتباط بین ذهن و بدن است. این تمرین ها روی درک احساسات و عواطف متمرکزند؛ چرا که احساسات شما روی بدنتان هم تاثیر می گذارند. تمرین های مدیتیشن ذهن آگاهی روی زمان حال تمرکز می کنند نه آینده یا گذشته.

مردانی که با زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند، همیشه نمی توانند احساس رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی و انزال را تشخیص بدهند؛ اما با هوشیاری و ذهن آگاهی می توانند آن را شناسایی و کنترل کنند. علاوه بر این تمرین ذهن آگاهی به شما یاد می دهد که معنای منفی و ناخوشایندی که به دلیل زود انزالی به رابطه جنسی داده اید را رها کنید؛ مثلا ممکن است بعد از چند بار زود انزالی این داستان منفی را در ذهنتان ساخته باشید که تا وقتی مشکل زود انزالی را حل نکرده اید لیاقت عشق و رابطه جنسی را ندارید. ذهن آگاهی به تفکیک این پیوندهای فکری کمک و شما را از افکار منفی خلاص می کند.

چطور باید تمرینات مراقبه ذهن آگاهی را انجام داد؟

خوشبختانه اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که تمرینات مدیتیشن را آموزش می دهند؛ اما بدون آنها هم می توانید این تمرینات را انجام بدهید.

فقط کافیست هر روز 10 تا 20 دقیقه روی صندلی تان بنشینید. در این مدت چشم هایتان را ببندید و توجه و تمرکز خودتان را به قسمت های مختلف بدنتان معطوف کنید و از خودتان بپرسید: “چه احساسی دارم؟” روی احساسی که دارید تمرکز کنید نه روی داستانی که پشت این احساس است. اگر ذهنتان در هم برهم و پریشان است سعی کنید به آرامی آن را متمرکز کنید.

بعد از چند هفته تمرین، شروع به ترکیب این مهارت با رابطه جنسی تان کنید و از خودتان سوالات مشابهی بپرسید: “چه احساسی دارم؟ کجا اون رو احساس می کنم؟ آیا می تونم توجه کافی داشته باشم تا تغییرات ظریف اون احساسات رو تشخیص بدم؟”

با گذشت زمان، احساس مربوط به مربوط به تحریک جنسی را قبل از ارگاسم شناسایی می کنید و بهتر می توانید انزال را کنترل کنید.

درمان های پزشکی برای زود انزالی

اگر درمان های طبیعی و خانگی برای رفع مشکل زود انزالی شما کافی نبودند بهتر است از داروها و درمان های پزشکی استفاده کنید. در این قسمت ما به گزینه های پزشکی موجود برای درمان زود انزالی اشاره می کنیم.

آیا زود انزالی درمان دارد؟

پاسخ این سوال به علت ایجاد زود انزالی بستگی دارد. زود انزالی مادام العمر قابل درمان نیست؛ اما در 75% موارد می توان با استفاده از درمان های روانشناختی یا پزشکی آن را مدیریت و کنترل کرد. در مورد زود انزالی اکتسابی، می توان با درمان علل زمینه ای، مشکل را کاملا برطرف یا آن را مدیریت کرد. در هر صورت درمان زود انزالی به علت بروز آن بستگی دارد.

اسپری یا کرم بی حس کننده

این روش یکی از کارهای ساده برای استفاده در خانه است که با کاهش حساسیت پوست روی آلت تناسلی، مانع از زود انزالی می شود. مواد اصلی این اسپری ها یا کرم ها معمولاً لیدوکائین یا پریلوکائین است.

یکی از تحقیقات منتشر شده در مجله اورولوژی BJU International نشان می دهد مردان دچار انزال زودرس که از اسپری های بی حس کننده استفاده می کنند به طور متوسط 2.4 برابر بیشتر از افرادی که از این محصولات استفاده نمی کنند می توانند انزالشان را به تاخیر بیندازند.

فقط کافیست 10 تا 20 دقیقه قبل از رابطه جنسی از اسپری یا کرم استفاده کنید. علاوه بر این می توانید برای جلوگیری از جذب مواد موجود در این محصولات در بدن همسرتان، بعد از به کار بردن کرم یا اسپری از کاندوم استفاده نمایید.

برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می کنیم این روش ها را با روش های روحی و همینطور ترفندهایی که قبلا به آنها اشاره کردیم ترکیب کنید. داروهای دیگری نیز برای درمان انزال زودرس وجود دارند که پزشک باید آنها را تجویز کند. به خاطر داشته باشید که هیچ دارویی بدون عواض جانبی نیست؛ بنابراین قبل از مصرف هر نوع دارویی حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع 1
منبع فارسی

دلایل زودانزالی در مردان

درمان های خانگی زودانزالی

بخش 1: استفاده از محصولات درمانی و بهداشتی

1-کرم های موضعی

کرم های بی حس کننده موضعی بدون نسخه حاوی عامل بی حس کننده است که می تواند با کاهش احساس و به تاخیر انداختن اوج، انزال زودرس را درمان کند. به منظور بیشترین اثربخشی کرم را 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی در زیر آلت تناسلی خود استعمال کنید. کرم های موضعی می توانند به مدت چند دقیقه باعث افزایش زمان انزال شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.