معرفی بهترین دستگاه های تست قند خون

سایت آشنایی با لوازم مهم پزشکی

سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

معرفی بهترین دستگاه های تست قند خون

۸۵ بازديد

بهترین دستگاه های تست قند خون بازار

 

امروزه آمار کسانی که به بیماری دیابت گرفتار شده‌اند بالا رفته است و این مشکل جدی باید تحت کنترل باشد؛ بنابر این افراد دیابتی باید هر چند وقت یکبار قند خون خود را کنترل کنند تا بتوانند از روش درمان خود مطلع باشند و به بهبود وضعیت جسمانی خود کمک کنند. قند خون با دستگاه تست قند خون قابل تشخیص است و در این مقاله می‌خواهیم چند نمونه از این دستگاه‌ها را که با آن بسیار راحت است را به شما معرفی کنیم. در دنیا این دستگاه را به نام  گلوکومتر یا گلوکزمتر شناخته می‌شود. این نام به آن دلیل است که هنگامی که گلوکوز زیاد از حد وارد خون می‌شود هیپرگلیسمی یا همان دیابت یه‌وجود می‌آید. شما با این دستگاه به‌راحتی می‌توانید در خانه قند خون خود را اندازه‌گیری کنید و هر باربه مراکز بهداشتی مراجعه ننمایید. مدل‌های جدیدی از کنترل قند خون تولید شده اند که به وسیله‌ی USB یا حتی بی سیم به کامپیوتر یا حتی گوشی متصل می‌شود و نتیجه را دقیق تحلیل و به شما گزارش می‌دهند. همچین می‌تچانید به کمک این دستگاه تمام اطلاعات را به صورت آنلاین برای پزشکتان ارسال کنید و ایشان را در جریان بگذارید تا رژیم غذایی جدیدی را در اختیار شما قرار دهید. برخی دستگاه‌های دیگر دارای پلوتوث است که به گوشی یا سیستم متصل و اطلاعات را در فایلی ذخیره کنید و بهتر از همیشه اندازه گیری کنید.  افرادی که قصد خرید این نوع دستگاه‌ها را دارند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

شما اکثراً دستگاه‌های سوزنی این مدل را دیده‌اید اما امروزه مدل سنسوری آن موجود است که می‌توانید خریداری کنید و به‌راحتی از آن استفاده نمایید.  در این قسمت این دو مدل را برای شما شرح می‌دهیم.

 

دستگاه تست قند خون سوزنی:

این مدل دستگاه دارای سه بخش است ، بخش تشخیصی، نوار تست و لانست. قسمت لانست آن بر روی نوک انگشت سوراخی ایجاد کرده تا مقداری خون را بتوان بر روی نوار تست بگذارید و بعد از آن نوا را وارد دستگاه کنید تا میزان قند خون شما بر روی دستگاه نمایش داده شود.

دستگاه تست قند خون سنسوری:

امروزه به‌جز دستگاه‌های سوزنی، مدل دیگری نیز وجود دارد. مدل سنسوری این دستگاه تکنولوژی جدیدی است که تولید شده و در اختیار عموم افراد قرار گرفته است. این دستگاه به وسیله‌‌ی سنسور‌هایی که دارد، می‌توان بر روی بازو وصل کرد و از این راه میزان قند خون را اندازه‌گیری کرد. این دستگاه بسیار راحت‌تر از تست قند سوزنی است.

برند های فعال در زمینه دستگاه های تست قند خون

دستگاه های تست قند خون آکیو چک اکتیو (Accu-Chek) :

برند اکتیو یکی از بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌ها را تولید کرده که بهترین نتیجه را به عمل می‌آورد. این را همه می‌دانیم که هنگامی که قندخون رل ا اندازه می‌گیریم باید قبل و بعد از غذا این عمل را انجام دهیم تا نتیجه دقیق‌تر باشد؛ یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برند این است که برای تعیین میزان قند خون شما می‌توانید همانند یک آزمایشگاه عمل کنید و قبل و بعد این آزمایش را انجام دهید و بهترین عملکرد را در خانه‌ی خود به‌وجود آورید. همچنین در این دستگاه دیگر نیازی نیست که خحتماً از سر انگشت. خود خون بگیرید؛ چرا که دقت و سرع عمل این دستگاه بسیار بالا است. همچنین دارای حافظه زیادی است و می‌توان در هر موقع که می‌خواهید قند خود را با آن اندازه بگیرید.

دستگاه های تست قند خون آکیو چک پرفورما (Accu-Chek):

یکی دیگر از برندهای معروف و محبوب که دقیق‌ترین اندازه‌ها را برای شما انجام می‌دهد، تست قندخون آکیو چک پرفورما است. اسن تست قند از دقت بسیار بالایی برخوردار است و در کمترین ثانیه اندازه‌گیری را انجام می‌دهد. این دستگاه نیز دارای قابلیت اندازه‌گیری خونی غیر از سر انگشت است. این دستگاه  دارای حافظه‌ی ۵۰۰ عددی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا میزان قند خون خود را همیشه کنترل کنید. این دستگاه از باتری تغذیه می‌کند که قابل شارژ نمی‌باشد؛ اما می‌توان آن را به کامپیوتر متصل کرد و نتیجه‌ی بهتری را به وجود آورید. در این دستگاه عملیاتی نظیر، میانگین نتایج، تنظیم هشدار، ساعت و تاریخ نمایش داده می‌شود.

دستگاه های تست قند خون گلوکوکارد 01 (Glucocard 01):

یکی دیگر از برندهای محبوب دستگاه قند خون که بهترین و دقیقت‌ترین نتیجه را به‌دست می‌آورد، برند گلوکوکارد است. این دستگاه دارای ۹۹ درصد دقت دارد و به عنوان دقیق‌ترین میزان قند خون را دارد. این دستگاه دارای ویژگی منحصر به فردی است، این دستگله می‌تواند کمترین میزان خون را معدل ۳/۰ میکرولیتر را اندازه بگیرد. برای افرادی که به بیماری دیابت درجه ۱ مبتلا هستند برایشان حجم کم خون بسیار قابل اهمیت است. این مدل دستگاه تست دارای صفحه‌ای نمایشگر آسان است کن بر روی آن میانگین نتایج، ذخیره‌ی اطلاعات، خاموشی خودکار، تنظیم ساعت و تاریخ قابل نمایش است.

دستگاه های تست قند خون گلوکوکارد 01 مینی (Glucocard 01):

دستگاه تست قندخون دیگری که در بازار موجود است، از مدل گلوکارد ۰۱ مینی است. این مدل همانند دستگاه مدل ساده‌ی خود است که دارای ویژگی‌هایی نظیر صفحه‌ی نمایش بزرگ، ذخیره‌ی اطلاعات، میانگین نتایج، دقت ۹۹ درصدی، خاموشی خودکار، تنظیم ساعت و تاریخ است که بهترین نتیجه را به دست می‌آورد و قند خون شما را به درستی نمایش می‌دهد.

دستگاه های تست قند خون گلوکو پلاس (Glucoplus):

از دیگر برندهای  این دستگاه که در اندازه گیری بسیار دقیق است، برند گلوکو پلاس است. این برند توسط شرکت کانادا ساخته شده و دارای گارانتی مادام‌العمر است. این دستگاه نیز به کامپیوتر و گوشی نیز متصل می‌شود و نتایج را به درستی نمایش می‌دهد. این دستگاه تنها در مدت زمان پنج ثانیه تمام اطلاعات را نمایش می‌دهد و از پرسرعت‌ترین دستگاه‌ها است. با این دستگاه می‌توانید با خون نوک انگشت و یا با کف دست اندازه‌گیری کنید. این دستگاه تنها با ۱ میکرولیتر خون اندازعه‌گیری را انجام می‌دهد. این دستگاه همچنین دارای ویژگی‌های استانداردی همچون میانگین نتایج، حافظه زیاد، تاریخ و ساعت نیز است.

دستگاه های تست قند خون بایر (Bayer):

دستگاه دیگری نیز دربازار وجود دارد که از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال این دستگاه دارای نشانگرهای مخصوص مواد غذایی است که به رژیم صحیح شما کمک می‌‌کند. این دستگله نیز بعد از پنج ثانیه جنتیجه را برای شما به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این‌ها  مدل بایر دارای سیستم هشدار صوتی نیز است. همچنین قندهای غیر گلوکوزی که در خون موجود است بر روی میزان قند خون تأثیر نمی‌گذارد و میزان را اشتباه به شما نشان می‌دهد. همچنین برای شما اندازه‌گیری قبل و بعد از غذا را به‌وجود می‌آورد؛ بنابر این این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه قندخون شناخته می‌شود. این مدل دستگاه در بازارهای ایران موجود است.

دستگاه های تست قند خون اکسی چک (Exichek):

دستگاه دیگری که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، تست قند خون در برند اکسی چک است که از بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های تست است. این دستگاه نیز از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به‌راحتی اطلاعات موجود را در خود یه همراه تاریخ و ساعت اندازه‌گیری ذخیره کند؛ این روند به پیگیری مداوم و کنترل قند خون بسیار کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه نمایش نتایج، خاموشی خودکار، اتصال به کامپیوتر، تست خون از نقاط مختلف بدن، صفحه‌ی نمایشگر بژزرگ و بسیار خوانا است. این برند از معتبرترین برندهای موجود در جهان است.

دستگاه های تست قند خون بایونیم (Bionime):

از دیگر تست‌های قندخون برند بایونیوم است. این دستگاه قند خون نیز یکی از دستگاه‌های دقیق و محبوب در بازار ایران است . این مدل دستگاه غیر قابل شارژ است اما توانایی  بیش از هزار تست را دارد؛ پس خیالتان از این بابت راحت باشد که می‌توانید هر وقت که می‌خواهید از آن استفاده نمایید. این دستگاه ممکن است با چند ثانیه تأخیر نتیجه را به شما اعلام کند؛ اما به خاطر این‌که از دقت فوق‌العاده ای برخوردار است این تأخیر قابل پذیرش می‌شود. این دستگاه همچنین دارای ویژگی‌های کابردی نظیر میانگین قند خون، حافظه‌ی زیاد, تنظیم و ذخیره تاریخ و ساعت تست گیری، صفحه نمایش خوب و واضح و... است.

دستگاه های تست قند خون آی ام ای دی سی(IME-DC):

نمونه‌ی دیگری از این تست قند‌ها را می‌تچان آی ام ای دی سی مثال زد. این مدل مجهز به چیپست هوشمند است و با دقت بسیار زیادی تست را انجام می‌دهد. همچنین این مدل جزو دستگاه‌های دقیق و باکیفیت به‌شمار می‌روند که در بازار‌های جهانی موجود است. از ویژگی‌های آن می‌توانیم به ظرفیت بالا در ذخیره‌ی اطلاعات، تنظیم و ذخیره‌ی تاریخ و ساعت، نمایشگر باکیفیت و مناسب، خاموش شدن خودکار، باتری قابل شارژ، روشن شدن خودکار، نمایشگر برای اعلام تعویض باتری و... اشاره کنیم.

دستگاه های تست قند خون گالا (Gala):

تست قندخون گالا یکی دیگر از دستگاه‌های تست قند خون موجود در بازار است. این دستگاه نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و این عمر موجب شده دارای گارانتی مادام العمر باشد.  از ویژگی‌های خوب این دستگاه می‌توانیم به حافظه‌ی زیاد آن که می‌تواند به مقدار ۱۰۰۰ نتیجه را با تاریخ و ساعت تست گیری ذخیره کند، اعلام نتیجه در ۵ ثانیه، دارای تأییدیه اروپا و ایران، خاموشی خودکار، گارانتی مادام العمر و... اشاره کرد. این دستگاه همچنین قابلیت منحصر به‌فردی دارد، نشان دادن و وضعیت قند خون در این دستگاه با تصویر است و کار با این دستگاه به راحتی است. این ودستگاه همچنین دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر است و نیز برای نمونه گیری تنها به ۵/۰ میکرولیتر خون نیاز دارد.

دستگاه های تست قند خون مچ (Match):

در بازار نمونه‌های دیگری از بهترین تست قندها وجود دارد که می‌توانیم به قند خون مچ اشاره کنیم. این دستگاه تست تازه وارد ایران شده است و کمتر از ۵ سال است که بین مردم ایران شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.  اما در همین مقدار زمان کم بسیار فروش خوبی را داشته و رضایت را به ارمغان آورده است. این دستگاه نیز دارای گارانتی مادام‌العمر است و همچنین می‌توانید در هنگام خرید ضمانت درصورت خرابی ، تعویض رایگان را بگیرید. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه می‌توانیم به دقت بسیار بالا، حافظه‌ی زیاد برای ذخیره‌ی اطلاعات و همچنین تنظیم تاریخ و ساعت تست گیری، صفحه‌ی نمایشگر مناسب، میانگین نتایج، خاموشی خودکار، اتصال به کامپیوتر و اطلاعات دقیق‌تر و... است. این دستگاه جزو بهترین دستگاه‌های تست قند خون است. با خرید این دستگاه خیالتان راحت‌ است؛چرا که این دستگاه دارای گارانتی مادام العمر است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین هیچ نگرانی در هنگام استفاده از آن در قبل و بعد از غذا وجود ندارد؛ چرا که دقیق‌ترین نتیجه‌ها را نمایش می‌دهد.

دستگاه های تست قند خون کلور چک (Clever Chek) :

در بازار جهانی دستگاه‌های تست قند، تست قندخون کلور چک نیز از بهترین‌ها و دقیق‌ترین دستگاه‌های قند است. این دستگاه ویژگی‌هایی نظیر صفحه‌ی نمایش مناسب، ذخیره‌ی اطلاعات، حافظه‌ زیاد ، امکان نمونه‌ گیری از قسمت‌های مختلف بدن، پاسخ تست تنها در ۷ ثانیه، به مقدار ۴۵۰ اطلاعات با تاریخ و ساعت ذخیره می‌کند و... را دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه این است که دارای هشدار دهنده‌ی میزان غیر طبیعی کتون در خون است.

دستگاه های تست قند خون الگانس (Elegance):

از دیگر دستگاه‌های موجود در بازارهای ایرانی تست قند خون الگانس است . این دستگاه بسیار باکیفیت است و به همین دلیل دارای گارانتی مادام العمر است؛ پس خیالتان راحت است که می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های منحصر این دستگاه وجود نرم افزار کنترل دیابت است که کمک بسیاری به افراد می‌کند. این دستگاه در ۵ ثانیه نتیجه را به شما اعلام می‌کند. همچنین برای تست تنها به ۵/۰ میکرولیتر خون نیاز دارد. این دستگاه به عنوان بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌ها شناخته می‌شود.

دستگاه های تست قند خون ایزی گلوکو (Easy Gluco):

از دیگر دستگاه‌های قند خون می‌توان به ایزی گلوکو اشاره کرد. این دستگاه نیز به عنوان بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های تست قند خون شناخته می‌شود. این دستگاه قابلیت این را دارد که در ۴ حالت قبل از غذا ، بعد از غذا، بعد از دارو و بعد از ورزش تست قند خون را انجام دهد. این دستگاه تنها بعد از ۹ ثانیه نتیجه را اعلام می‌کند. این دستگاه ویژگی‌های نظیر تغییر واحد اندازه‌گیری، اتصال به کامپیوتر، خاموشی خودکار، روشن شدن خودکار، دخیره‌ی اطلاعات با تاریخ و ساعت تست گیری و... را دارا است.

دستگاه های تست قند خون گلوکولب (Glucolab):

از دیگر دستگاه‌های تست قند خون می‌توان به تست قند گلوکولب اشاره کرد. این دستگاه دارای گارانتی مادام‌العمر است و یکی از بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های تست قند خون به شمار می‌رود. با این مدل می‌توان ددر چهار حالت تست را انجام داد؛ اندازه‌گیری قبل از غذا، بعد از غذا، بعد از ورزش و بعد از دارو. این دستگاه قابلیت اندازه گیری خون را از نقاط مختلف بدن را دارد. همچنین تمام ویژگی‌هایی که برای دیگر تست‌ها ذکر شده در این دستگاه موجود است.

دستگاه های تست قند خون گلوکو داکتر (Gluco Dr):

دستگاه تست قند خون گلوکو داکتر از دیگر تست قند خون‌های موجود در بازار است. این دستگاه دارای ویژگی منحصر است؛ نوار تست آن برای آن‌که تستی دقیق‌تر را اندازه گیری کند از روکش طلا تهیه شده است. همچنین این دستگاه از ویژگی‌هایی که سایر دستگاه‌های تست قند فوق در اختیار داشتند برخوردار است.

دستگاه های تست قند خون آن کال پلاس (on call plus):

یکی دیگر از بهتذین و دقیق‌ترین دستگاه‌های تست قند خون آن کال پلاس است. این دستگاه دارای اندازه گیری بسیار است؛ یعنی می‌توان تا هزار بار با این تست اندازه گیری کرد. این دستگاه ویژگی‌هایی نظیر سیستم کنترل حجم خون، اتصال به کامپیوتر، خاموشی خودکار، دقت بالا، حافظه مناسب و... را دارا است

بهترین دستگاه های تست قند خون بازار

۱. دستگاه قند خون Dario LC

این دستگاه بسیا. کوچک است و به راحتی به آیفون شما متصل می‌گردد و سریع ‌تر از آنچه که فکر کنید قند خون شما را محاسبه می‌کند. این دستگاه تنها با ۳/۰ میلی متر خون این تست را انجام می‌دهد. این دستگاه به‌راحتی بر روی گوشی شما نصب می‌شود و تمام اطلاعات مورد نیاز یک فرد دیابتی را به نمایش می‌گذارد. همچنین با این دستگاه مینتوان هشدارهای مصرف دارو را ذخیره کنید تا یادآوری کند. این دستگاه دارای با‌تری نیست و تنها از با‌تری گوشی آیفون تغذیه می‌کند. همچنین دارای قابلیت هشدار به مخاطبین از طریق جی پی اس است که اگر در زمانی در حالت جسمی بدی قرار گرفتید به به‌فردی اعلام کنید.

۲. دستگاه تست قند خون iHealth

یکی دیگر از تست قند خون های هوشمند مدل iHealth است. این مدل بسیار خوب و باکیفیت ساخته شده است که به راحتی به گوشی‌های هوشمند به طور بی‌سیم متصل و همگام سازی می‌شود. با این دستگاه به ‌طور مستقیم می‌توانید نتیجه‌ی قند خون خود را دریافت کنید.  این دستگاه نیز به صورت بلوتوث به گوشی می‌تواند متصل گردد و به‌صورت مستقل کار خود را انجام دهد. نوارهای این دستگاه ارزان‌ هستند و مشکلی در خریدشان نیست. همچنین دین دستگاه با ساعت اپل قابل همگام سازی است. همچنین می‌توان یادآور قند خون را فعال کنی. و در زمان مناسب خود اندازه‌گیری را انجام دهید. علاوه بر این‌ها دستگاه قند خون نیز می‌توان زمان تزریق انسولین یا مصرف دارو‌های شما را به شما هشدار دهد. این دستگاه از طریق کابل یو اس بی شارژ می‌شود.

۳. دستگاه تست خون Precision Xtra

یکی دیگر از دستگاه‌های قند خون که به عنوان بهترین‌ها و دقیق‌ترین‌ها شناخته می‌شود و همانند نتایج آزمایشگاهی نتایج را به عمل می‌رساند، دستگاه Precision Xtra است. این دستگاه تا می.تواند ۴۸۰ تست را با تاریخ و ساعت ذخیره کند و به شما در فرایند کنترل قند خون خود کمک کند.  همچنین به کمک اتصال به کامپیوتر می‌توان در پوشه‌های کامپیوتری اطلاعات خود را نگهداری کنید. علاوه بر این با این دستگاه و اتصال به گوشی و... می‌توانید نتایج را با پزشک مربوطه در میان بگذارید تا به روند بهبودی شما کمک کند. از ویژگی‌های این دستگاه صفحه‌ی نمایش‌گر بزرگ و خوانا، اندازه‌گیزی قند خون و کتون به صورت جدا و... است. البته یک معایبی که این دستگاه دارد، گران بودن نوار آن است.

۴. دستگاه تست قند خون بلوتوثی Bayer CONTOUR NEXT ONE

از دیگر دستگاه‌های موجود در بازار که به‌عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شود این دستگاه است. این دستگاه نیر از لحاط قیمت بهترین گزینه است. از ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد، بلوتوث برای اتصال به کامپیوتر یا گوشی و ذخیره‌ی اطلاعات بر روی آن ، صفحه‌ی نمایش مناسب که بر روی آن چراغ‌هایی تعبیه‌ شده که با خاموشی آن‌ها دستگاه نیز خاموش می‌شود و از هدر رفتن انرژی آن جلوگیری می‌گردد و... . این دستگاه کوچک نیز به راحتی می‌تواند نیاز شما را به راحتی تأمین کند.

۵. دستگاه تست قند خون Care Touch

یکی دیگر از دستگاه‌های تست قند است که هر چند خهوشمند نیست اما از از قیمت مناسب برخورداز است و به سادگی نیاز شما را رفع می‌کند. نوار تست این دستگاه ارزان است و به‌راحتی می‌توان آن را خریداری کرد. این دستگاه به شما این اجازه را می‌دهد تا میزان ۴۰۰ تست را به همراه تاریخ و ساعت ذخیره کنید و به پزشک خود آن‌ها را ارائه دهید. این دستگاه دارای صفحه‌ی نمایشگری بزرگ و خوانا اسن که کار شما را ساده‌تر می‌کند.

۶. دستگاه تست قند خون KETO-MOJO

یکی دیگر از دستگاه‌های تست قند خون که به صورت سوزنی و نواری است، دستگاه قند خون KETO-MOJO است. این مدل بسیار باکیفیت و با صفحه‌ای خوانا است. دارای پس زمینه‌ی روشن است تا در موحیط‌های کم نور و تاریک به راحتی دیده شود. این دستگاه می‌تواند اطلاعات تست را با تاریخ وساعت تا هزار تست ذخیره و ثبت کند؛ بنابر این شما می‌توانید در فرصت مناسب اطلاعات را با پزشک مربوطه‌ی خود در اختیار بگذارید.  همچنین از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به سبک و قابل‌ حمل لودن، اندازه‌گیری میزان کتون در خون و... اشاره کرد. اندازه گیری کتون بسیار قابل اهمیا است. و در مواردی که بدن نتواند انرژی خود را از قند به دست بیاورد، از چربی‌ها استفاده می‌کند. این عمل موجب شده تا در کبد کتون تولید شود و وارد خون گردد.

۷. دستگاه قند خون زیکلاس مدل TD-4267

یکی دیگر از دستگاه‌های با کیفیت در این زمینه تست قند خون زیکلاس در اسن مدل است که دارای دقتی بسیار و کیفیتی بالا است. این دستگاه می‌تواند ۴۵۰ تست را همراه با تاریخ و ساعت در حافظه‌ی خود ذخیره کند و میانگین آن‌ها را روزانه، ماهانه و حتی هفتگی حساب نماید. این دستگاه نیز می‌توان کاون موجود در خون را اندازه‌گیری کند و در هنگامی که که این ماده سمی در خون افزایش یابد هشدا می‌دهد. این دستگاه در هنگامی که از آن استفاده نشود، پس از سه دقیقه خاموش می‌شود. نمچنین این دستگاه قابلیت متصل شدن به کامپیوتر را دارد و این‌کار از طریق کابل یو اس بی قابل انجام است ، که می‌توان نتایج را له سیستم منتقل کرده و در آنجا نگهداری کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.