راهنمای خرید زانو بندهای طبی.

سایت آشنایی با لوازم مهم پزشکی

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید زانو بندهای طبی.

۶۴ بازديد

 

آتل‌ها و محافظ‌‌های زانو یکی از مهم‌ترین جنبه‌های درمان و توان‌بخشی زانو هستند. به همین دلیل است که آتل‌ها و تکیه‌گاه‌ها می‌توانند از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنند.

همچنین تصادفی نیست که زنان و مردان ورزشکار در سراسر جهان برای بهبودی آسیب دیدگی، اگرچه کوتاه یا طولانی مدت باشید، از آخرین فن آوری آتل و محافظ استفاده می‌کنند.

البته همیشه اینگونه نبوده است. استفاده از آتل‌ها برای درمان یا جلوگیری از آسیب یک پدیده نسبتاً جدید است.

اولین نمونه شناخته شده از آتل در دنیای ورزش، به سال ۱۹۶۷ برمی گردد، هنگامی که دکتر رابرت اف. مک دیوید جونیور با هدف جلوگیری از آسیب دیدگی یا به طور خاص، عود مجدد آسیب‌های قبلی‌، آتل زانوی جانبی را ساختند.

نامات با داشتن جراحت، با این زانوبند احساس راحتی داشت. این مدل معروف در حال حاضر در تالار مشاهیر فوتبال پرو به نمایش گذاشته شده‌است. ساخت آتل از آن زمان به بعد راه درازی در پیش گرفته، اما ایده آن یکسان است.

 


 آتل ها و محافظ ‌ها هم اکنون به شکل‌های مختلف، اندازه‌ها، مقاصد و فواید مختلف ساخته می‌شوند. آن را به سه دسته تقسیم خواهیم کرد.

پایه ای

زانو بندهای سطح پایه برای شرایطی که ممکن است نیازمند سطح پایین حمایتی باشد، عالی هستند.

آن‌ها در کوتاه‌مدت برای جراحات کوچک و کشیدگی عضله به کار می‌روند در حالی که  استفاده طولانی مدت برای بیماری مداوم زانو که باعث درد خفیف تا متوسط می‌شود هم  مناسب است.

آن‌ها معمولاً از ساپورت‌های الاستیکی و یا نئوپرن که قالب بدن کاربران است، استفاده می‌کنند که آن ناحیه را تحت فشار قرار می‌دهد. اطراف این محافظ ها توسط ولکرو (نوعی پارچه نایلونی) پوشیده شده است.

بیشتر آتل‌های ما راهنمای استفاده دارند که در چه شرایطی می‌توانند برای شما کمک کننده باشند، اما به عنوان یک راهنمای عمومی، ‌آتل‌های سطح پایه برای موارد زیر به کار می روند:

  • درد خفیف زانو
  • رگ به رگ شدن ها
  • آرتروز
  • التهاب کاسه زانو
  • ناراحتی غضروف
  • کیسه های مفصلی (بوریست)
  • زانو رانر
  • کندروماالیا کشکک زانو
  • بیماری اسگود اشلاترز
  • تورم زانو

 

پیشرفته

آتل‌های سطح پیشرفته برای حمایت از درد زانو، عالی هستند.

آنها برای استفاده کوتاه مدت پس از آسیب و برای مشکلات مداوم زانو که باعث درد می شوند، مناسب هستند و می توان به مدت طولانی تر از آنها استفاده کرد.

بیشتر آتل‌ها در این سطح، سبک هستند و از بندهای قابل تنظیم ولکرو در آنها استفاده شده است، به این معنی که شما می‌توانید تناسب و سطح فشردگی را تنظیم کنید.

معمولا یک سوراخ روی جلو کاسه زانو قرار می‌دهند تا به کاسه زانو کمک کند و کشش کشکک زانو را بهبود می بخشد، در حالی که فشار زیادی به  کشکک زانو یا کیسه آب زانو وارد نمی‌شود.

تسمه‌های نازکتر زانو ممکن است به حفاظت بیشتری نیاز داشته باشند و این مورد بیشتر در دونده ها دیده می‌شود. نگاهی به طیف وسیعی از زانوبندهای ما بیندازید.

بیشتر آتل‌های ما راهنمای استفاده دارند که برای چه شرایطی مناسب هستند، اما به عنوان یک راهنمای کلی، با داشتن این شرایط، به احتمال زیاد آتل‌های سطح پیشرفته برای این موارد مناسب هستند:

  • رگ به رگ شدن
  • آرتروز
  • صدمات لیگامنت یا رباط
  • زانو رانر
  • اسگود شلاترز
  • کندروماالیا کشکک زانو
  • التهاب کاسه زانو
  • ناراحتی غضروف
  • بورسیت یا اماس کیسه های مفصلی

بهترین نوع

آنچه که به عنوان “بهترین نوع” در نظر گرفته می‌شود تجهیزات ارتوپدی زانو بند مانند: زانو بند طبی است، که حداکثر حمایت و محافظت در برابر درد متوسط و شدید زانو و بی ثباتی را دارند.

بیشتر آنها بعد از جراحات جدی زانو یا بعد از عمل استفاده می شوند.

این آتل‌ها، حفاظت بیشتری نسبت به زانوبندهای پوشیدنی یا باندکشی را دارند.

آن‌ها معمولا حاوی بندهایی هستند که باعث استحکام می شوند و مانع کشش بیش از حد زانو می‌شوند.

آتل‌های ارتوپدی معمولاَ دارای دو تا چهار بند ولکور برای تناسب شخصی و دقیق هستند.  با توجه به کنترل سطح فشار برای تورم مفید هستند.

بیشتر آتل‌های ما راهنمای استفاده دارند که برای چه شرایطی مناسب هستند، اما به عنوان یک راهنمای کلی، با داشتن این شرایط ، به احتمال زیاد آتل‌های حرفه ای برای این موارد مناسب هستند:

  • پارگی غضروف
  • آرتروز و ضعف مزمن
  • صدمات لیگامنت (ناپایداری عمده زانو)
  • ترمیم

برای داشتن اطلاعات بیشتر اجازه دهید تا آتلها و سبک هایشان را بررسی کنیم:

بالا کشیدن

ساده ترین نوع محافظ ، آستین کششی زانو می‌باشد که ضمن ایجاد فشرده سازی و گرما، از ناحیه زانو محفاظت کند.

همانطور که از نامش مشخص است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی پای خود بکشید  و بپوشید.

آن‌ها برای اولین روز پس از جراحی کوچک بسیار عالی هستند، و همچنین در پایان دوره توان‌بخشی برای یک جراحی جدی‌تر و در زمانی که فعالیت افزایش‌یافته است.

انواع آن:

آستین باز- در جلو زانو یک سوراخ وجود دارد که کاسه زانو در آن قرار میگیرد.

این کار فشار روی کاسه زانو را کاهش می‌دهد و به زانو اجازه تنفس می‌دهد.

تثبیت کننده داخلی – ممکن است در داخل برخی از آن‌ها تثبیت کننده  به کار رفته باشد که برای جراحی های ناشی از آسیب رباط مناسب است.

در اینجا مجموعه ای از زانوبندهای کشی وجود دارد که ممکن است برایتان مفید باشد:

 

محافظ ویژه زانوی Knitted Snug

ساپورت Snug Knee با Spiral Soft Stay یک ‌آتل بدون زاویه با کیفیت بالا است که برای آسیب‌های مفصل زانو مانند آسیب‌های غضروف، آرتروز خفیف و آسیب‌های رباط زانو مناسب است.

ساپورت کشکک زانو Neoprene

این ساپورت با کیفیت بالا از اسفنج نئوپرن با درجه بالا ساخته شده‌است، که با الیاف پلی استر انعطاف‌پذیر پوشانده شده‌است تا راحتی، حمایت و حفاظت از زانویتان را فراهم کند و به تسکین درد زانو و تورم بدون اضافه کردن فشار بر روی زانوی شما کمک می‌کند.

پوششی

پوشش زانو، که اغلب با بندهای قابل تنظیم (Velcro)قابل تنظیم نیستند، زمانی که به دنبال کمک اولیه  برای درد زانو هستید، یک راه‌حل ساده برای استفاده هستند.

استفاده از آتل زانو به این معنی است که آن‌ها یک تناسب منحصر به فرد را ارائه می‌دهند و اغلب بهتر از ساپورت های بالا برنده هستند.

همچنین این بدان معنی است که می توان آنها را برای تورم استفاده کرد و اندازه آن برای همه متناسب است.

انواع آن:

ساده- نوع ساده تر ساپورت با بندها، مناسب برای شرایطی مثل رگ‌به‌رگ شدن زانو، التهاب، اماس کیسه های مفصلی، ناراحتی غضروف و ورم مفاصل است.

شرایطی که تنها نیازمند سطح پایین حمایتی است.

حرفه ای- برخی از ساپورت ها  قادر به حفاظت بیشتر هستند و برای شرایطی مانند پارگی رباط ، آرتروز ، پارگی غضروف ، زانوی رانر، کوندرومالاسیا کشکک زانو ، شلاتات اسگود و التهاب کشکک مناسب خواهد بود.

ساپورت مقاومتی نئوپرن

ساپورت مقاومتی نئوپرن از نوع آتل بدون بند و فوق العاده راحت است که برای پشتیبانی از صدمات غضروف ، آرتریت خفیف و ضایعات رباط زانو مناسب است.

 

ساپورت کشکک زانو نئوپرن McDavid

پایداری و استقامت زانو را در حین ورزش و آسیب های رباط غضروف ، میانی (داخل) و جانبی (خارج)  را بهبود می بخشد. حائل های نعل اسبی، دو قسمت میانی و دو قسمت داخلی، به اضافه یک کاسه زانوی باز ، ساپورتی را ارائه می دهد که بدون لولای فلزی است.

لولادار

آتل‌های لولادار، مقاومت بیشتری نسبت به انواع کشی و آستین‌های ساده دارند و یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش درد و ناپایداری زانو هستند.

این لولاها باعث ایجاد ثبات جانبی و کشش بیش از حد زانو می‌شوند و گزینه مناسبی برای آسیب‌های رباطی هستند.

همچنین گزینه خوبی برای ورم مفاصل، مشکلات غضروف و ضعف عمومی و ناپایداری هستند که نیاز به حمایت متوسطی دارند، و در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره یا ورزش بیشتر احساس راحتی می شود.

نکته مفید در مورد آتل های لولادار این است که آن‌ها می‌توانند در زوایای مختلف خم شوند و کشش داشته باشند.  به این معنی که می توانید کنترل کنید که زانوی شما تا چه اندازه خم شود. آتل زانوی لولادار متحرک و تطبیق پذیر است و برای بهبودی کسانی که عمل جراحی کرده اند مفید است.

آتل های لولایی قادر به استفاده در فعالیت های روزمره تا ورزش هستند و حداکثر محافظت را دارند.

آتل لولایی حرفه ای

آتل های کیفیت بالا، برای درمان آسیب های رباط زانو و پارگی غضروف طراحی شده‌اند. عالی محافظت می کنند و زیبا هستند. ایده‌آل برای زانو خشک، ضعیف یا دردناک و به عنوان یک مفصل زانو در آسیب‌های مفصل زانو است.

آتل زانوی Donjoy 4Titude

ایده‌آل برای توان‌بخشی رباط زانو و آسیب‌های غضروف بیماران فعال، بی‌تحرک و بزرگ‌سال است. همچنین محافظ خوبی برای بازگشت به ورزش است.

زانوبند طبی

این وسیله طبی برای بسیاری از آسیب‌های زانو قابل‌استفاده هستند و ساده اما به شدت موثر هستند. جامپرها از این نوع استفاده می کنند و به همین عنوان نیز معروفند.

اما باندهای کشکک زانو برای مشکلات مختلف زانو قابل استفاده هستند.

آنها به منظور اعمال فشار بر روی تاندون کاسه زانو و حمایت از زانو و در نتیجه بهبود حرکت کششک زانو طراحی شده‌اند.

این فشار به کاهش نیروهای روی کاسه زانو کمک می‌کند.

آتل زانو برای استفاده از شلتر اوسگود، التهاب کشکک (پرش زانو) ، زانو رانر و کندروماالاسی کشکک مناسب است.

نه تنها این، بلکه برای درد عمومی زانو در ناحیه قدامی اطراف کاسه زانو نیز مفید هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.